Het bedrijf van een zelfstandige ondernemer is vaak heel erg belangrijk voor de financiële situatie van hemzelf en zijn gezin. Ondernemers doen tegenwoordig veel aan preventie om erg vervelende situaties in hun bedrijf te voorkomen, toch loop je soms ook tegen onvoorziene situaties aan. Wat zijn nou enkele vervelende situaties die elke ondernemer het liefste niet wilt krijgen?

Problemen met werknemers

Je bent als ondernemer vaak erg afhankelijk van je werknemers, je kan het immers niet alleen aan en vaak heb je ook niet de juiste expertise en ervaring voor bepaalde werkzaamheden. Problemen met werknemers is dan ook iets wat je het liefste niet wilt hebben, toch zal je hier tijdens je carrière wel tegenaan lopen. Er zijn op dit gebied veel zaken die kunnen gebeuren, bijvoorbeeld de onderstaande.

  • Een depressie of een ongeluk van een werknemer waardoor deze voor een langdurige tijd niet kan komen, komen hierdoor in de ziektewet waar allerlei rechten en plichten vanuit beide kanten aan vast zitten.
  • Het plotseling overlijden van een werknemer, buiten dat het voor een ondernemer zelf natuurlijk ook ontzettend heftig en emotioneel zal zijn heb je ook zakelijke aspecten die geregeld moeten worden.
  • Conflicten tussen werknemers of een werknemer en de baas. Dit zal natuurlijk ook geregeld gebeuren, niet iedereen kan het goed met elkaar vinden of altijd met elkaar eens zijn. Als ondernemer zal je hier tussen moeten staan om correct te kunnen handelen, misschien is een ontslag van een personeelslid zelfs de beste oplossing waar weer allerlei zaken afgehandeld moeten worden.

Problemen met klanten

Je hebt als ondernemer natuurlijk ook vaak te maken met je klanten, aangezien je hier bepaalde producten of diensten aan levert. Ook hier kunnen verschillende problemen ontstaan:

  • Je krijgt te maken met een niet betalende klant, ook wel wanbetalers genoemd. Je wilt natuurlijk dat je zo snel mogelijk je geld binnenkrijgt zodat je zelf je crediteuren en werknemers kunt betalen of zodat je het geld kan investeren in je bedrijf. Vaak willen klanten echt niet betalen, dan kan je een incassobureau uit Den Bosch Deze beschikken over de juiste kennis, ervaring en maatregelen om toch tot een betaling te komen.
  • Ontevredenheid over een samenwerking of geleverde product/dienst. Het is heel vervelend wanneer een geleverde product of een dienst niet helemaal naar wens was. Het kan bijvoorbeeld voorkomen dat een geleverd product beschadigt aankomt, wiens schuld is dat nou en wie gaat hiervoor opdragen?